شناسه : 33335
نویسنده : استان خراسان جنوبی
عکس
مباحث روز

نشست بررسی ابعاد حقوقی ترور حاج قاسم سلیمانی با حضور آقای دکتر یدالله دهقان، استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی

نشست بررسی ابعاد حقوقی ترور حاج قاسم سلیمانی، با حضور جناب آقای دکتر یدالله دهقان و جمعی از جامعه حقوقی و حقوقدانان استان برگزار شد.

✅نشست بررسی ابعاد حقوقی ترور حاج قاسم سلیمانی با حضور آقای دکتر یدالله دهقان، استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی

🔸این نشست با حضور جناب آقای دکتر یدالله دهقان و جمعی از جامعه حقوقی و حقوقدانان استان برگزار شد.


🔹در ابتدای نشست، دکتر دهقان با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: آمریکایی ها پیشبینی می کردند این انقلاب یکسال دوام خواهد آورد بعد ها گفتند با رحلت امام خمینی (ره) انقلاب تمام خواهد شد و در نهایت گفتند با جنگ، کار ایران تمام خواهد شد؛ اما به لطف خداوند متعال و رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری این انقلاب نه تنها یک سال و ده سال بلکه 45 سال دوام آورده و با حفظ موجودیت خویش و همه مشکلات خود توانسته موجودیت همه کشور ها از غرب آسیا تا آمریکا لاتین را به طرق مختلف حفظ کند حتی کار به جایی رسیده که بنیامین نتانیاهو به صراحت می گوید کابوس اول و دوم و سوم من انقلاب اسلامی ایران است.
 

سازمان بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی

🔸دکتر دهقان با توجه به مقاومت اسلامی در منطقه گفت: سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله و عماد مغنیه اقدامات عظیمی انجام دادند، یکی از آنها همین تونل های 500 کیلومتری غزه است که آمریکا و اسرائیل را با این همه سیستم های پیشرفته زمین گیر کرده است.

🔹ایشان با توجه به شرایط سخت و دشوار سوریه و عراق در سال های گذشته گفت: حاج قاسم با تعداد اندک نیرو ها و ساماندهی منظم آنها توانست عراق و سوریه و کل منطقه را از چنگال داعش و ایالات متحده خارج کند.
 

سازمان بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی

🔸 دکتر دهقان در خصوص بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی افزود: در رابطه با شهادت ایشان 2 مسئله حائز اهمیت است، یکی بحث ترور و دیگری بحث تجاوز. در مجموع 8 مورد نقض قوانین و مقررات حقوق بین الملل از سمت آمریکا رخ داد؛ شهادت حاج قاسم مصداق بارز تروریسم دولتی است که در این مورد دولت هدایت کننده عملیات ترور است و این کار بنا به خواست دولت انجام می شود. ایشان بیان داشت: شهادت حاج قاسم نقض فاحش حاکمیت ملی دولت عراق بود که یکی از مصادیق مهم حقوق بین الملل است. این اقدام دولت آمریکا که در خاک کشور عراق انجام شد، بدون اجازه دولت عراق و علیه مهمان رسمی دولت عراق انجام گرفت مصداق بارز نقض ماده 1 و 2 مسئولیت بین المللی دولت ها است.

 

سازمان بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی


🔹دکتر دهقان با اشاره به مسئله وجود حقوق در عرصه بین الملل افزود: ماهیت و جایگاه و ضمانت اجرا حقوق بین الملل چیست؟ آیا این ها اصلا وجود دارند؟ حقوق بین الملل هیچ جایگاه و کارایی ندارد، حق به راحتی در عرصه بین الملل پایمال می شود. تا جایی این جایگاه وجود دارد که منافع قدرتمندان و استعمارگران را تامین کند. 30 هزار نفر از مردم غزه در 90 روز گذشته به شهادت رسیده اند، کجاست سازمان ملل متحدد و نهاد های حقوقی بین المللی؟! زمانی که رای دادگاه بین المللی قابل وتو باشد، چه پیگیری قابل انجام است؟


 

روابط عمومی و فضای مجازی سازمان بسیج حقوقدانان استان خراسان جنوبی

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.