شناسه : 27654
نویسنده : استان خراسان جنوبی
عکس
هفته بسیج

110 زندانی جرائم غیر عمد استان خراسان جنوبی آزاد شدند

به مناسبت فرارسیدن هفته مبارک بسیج و با یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، خصوصا شهدای حقوقدان استان خراسان جنوبی 110 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و عمد سبک از زندان های استان خراسان جنوبی با همت، تلاش و مساعدت مجمع خیرین بسیج حقوقدانان استان طی مراسمی در تاریخ یکم آذرماه ۱۴۰۰ مصادف با روز بسیج آزاد شدند.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان خراسان جنوبی 110 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و عمد سبک از زندان های استان خراسان جنوبی با همت، تلاش و مساعدت مجمع خیرین بسیج حقوقدانان استان آزاد شدند.

به مناسبت فرا رسیدن هفته مبارک بسیج با یاد و نام شهدای حقوقدان استان خراسان جنوبی مراسم آزاد سازی ۱۱۰ نفر از زندانیان نیازمند در سطح استان و با حضور مسئولین استانی برگزار گردید.

این مراسم در روز دوشنبه یکم آذرماه ۱۴۰۰ در شهرستان بیرجند، در محل سالن امام علی علیه السلام مجتمع غدیر واقع در خیابان پاسداران، ساعت ۱۰ صبح برگزار شد.

 

ازاد سازی

 

این مراسم که با حضور مسئولین استانی از جمله حجت الاسلام حمیدی "ریاست دادگستری کل استان"، سردار قاسمی " ریاست سپاه انصار الرضا(ع) استان"، سرهنگ سموئی "مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان"، جناب آقای روشان "سرپرست اداره کل زندان های استان" هم چنین اعضای هیئت اندیشه ورز سازمان از جمله وکلا، قضات و اساتید دانشگاهای استان همراه بود.

 

ازاد سازی

 

این جلسه با تلاوت آیات قران آغاز و با عرض خیرمقدم مجری جلسه، ریاست کل دادگستری استان، ریاست سپاه استان و ریاست سازمان زندان به میهمانان همراه گردید.

 

ازاد سازی

 

جلسه با سخنرانی سردار قاسمی که با تقدیر و تشکر از مسئولین برگزاری این مراسم همراه بود آغاز گردید.

 

ازاد سازی

 

ایشان در ابتدا سالگرد تشکیل ارتش الهی بسیج را تبریک گفته و ضمن تشکر از تمامی بزرگواران از ابتکار بسیج حقوقدانان که این جلسه را تشکیل دادند ابراز خوشحالی کردند و در ادامه بیان کردند که الحمد الله کمیته ستاد کمک های مومنانه استان در همگی موضوعات از جمله رسیدگی به خانواده های زندانیان، آزاد سازی زندانیان، در بحث های فرهنگی و اجتماعی و در حقیقت کاهش آسیب های اجتماعی عملکرد بسیار خوب و قابل تحسین داشته است.

در ادامه بیان نمودند که مشکلات مالی بعد از کرونا خیلی بیشتر شده است و خیلی از درآمدهای مردم کم یا قطع شده است و مردم به همین دلیل ممکن است بدهکاری هایی داشته باشند و به این واسطه راهی زندان شده باشند و این حرکت خدا پسندانه که شما عزیزان دنبال می کنید گرچه از قبل نیز دنبال می شده بایستی سرعت بیشتری به خود بگیرد

و بنده به عنوان خادم بسیجیان استان در رزمایش کمک های مومنانه از زحمات همه ی شما عزیزان صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم و این مسئولیت سنگین که بر دوش ماست انشالله به نحو شایسته بتوانیم دنبال کنیم.

 

 ادامه سخنرانی با حضور حجت الاسلام حمیدی پیگیری و ایشان از حضور مسئولین استانی و سردار قاسمی و هم چنین زحمات مسئول سازمان بسیج حقوقدانان، ستاد دیه و سازمان زندان تشکر نمودند.

 

ازاد سازی

 

ایشان در ادامه بیان نمودند که بسیج از ابتکارات نظام جمهوری اسلامی نیست بسیج فرهنگی است که امام (ره) احیا کرد والا در فرهنگ اسلام، جنگ بدر و جنگ های زمان پیامبر را چه کسانی هدایت و به پیروزی رساندند همین فرهنگ بسیج، یاران و اصحاب نبی مکرم اسلام که بسیجیان زمان خود بودند اداره می کردند و به پیروزی می رساندند.

ما ثمره ی این فرهنگ بسیجی را در تمامی منطقه ی خودمان چه در کشور و چه خارج کشور از یمن، لبنان، سوریه و کشورهای مختلف که در خط مقاومت در مقابل نظام استکبار جهانی قرار دارند و این ثمراتی است که خداوند به ما معرفی می کند و ما می بینیم و از آن بهره می بریم.

ما بایستی این تفکر را به نسل های بعد از خود منتقل تا آنها نیز درک کنند که با چه برکتی روبه رو هستند.

و تا زمانی که تفکر و اندیشه بسیج در کشور، منطقه و جهان اسلام حاکم هست استکبار جهانی در مقابل اسلام همیشه مجبور است زانو بزند و اگر خدایی نکرده این فرهنگ تضعیف بشود و گرفته بشود آن روز شاید استکبار جهانی به هدفش برسد و برای این هدف در حال برنامه ریزی هستند اما در سایه رهبری های امامین انقلاب اسلامی و در سایه خون شهدای بسیجی در این کشور و منطقه، این فرهنگ پایدار و با قدرت به راه خود ادامه و زمینه ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر را فراهم خواهد کرد.

 

در ادامه سخنرانی جناب روشان ضمن خیر مقدم و تشکر از تمامی میهمانان به بیان گزارش کامل از این مراسم آزاد سازی پرداختند.

 

ازاد سازی

 

این اتفاق ثمره همدلی، همکاری و همراهی در این استان بوده است از فرماندهی محترم سپاه، بسیج حقوقدانان، دادگستری استان و قضات عزیز و .... که ما شاهد این اتفاقات خوب هستیم.

در این جلسه ما شاهد آزاد سازی 110 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و نیازمند با کمک بسیج حقوقدانان استان، ستاد دیه استان و انجمن حمایت از زندانیان در سطح استان هستیم

110 زندانی با مبلغ 750 میلیون تومان توسط بسیج حقوقدانان پیگیری و امروز به نتیجه رسید و به آغوش گرم خانواده برخواهند گشت.

 

در ادامه به صورت نمادین به ۸ نفر از زندانیان بسته معیشتی توسط حاضرین اعطا گردید.

 

ازاد سازی

 

در پایان جلسه نیز جناب سموئی در مصاحبه با خبرگزاری های استان بیان نمود با عنایت به فرمایشات مقام عظمای ولایت و در راستای نهضت کمک مومنانه  مراسم آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیر عمد استان در نوبت هشتم برگزار و تعداد ۱۱۰ نفر از زندانیان  نیازمند از سطح زندان های استان همزمان با هفته بسیج روز بسیج عدالت و مبارزه با فساد با یاد و گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهدای حقوقدان استان خراسان جنوبی آزاد گردیدند وی با اعلام اینکه  در راستای عملیاتی شدن کمیته آزادسازی طرح ابرار در سطح استان در حال اجراست که  از اهداف آن به صحنه آوردن تمامی ظرفیت دستگاه‌ها و نهادها و اقشار مختلف بسیج به مردم در جهت پیشگیری آزادسازی و باز اجتماعی شدن و کمک به خانواده های زندانیان در راستای تحقق خدمت مومنانه می باشد.

 

ازاد سازی

 

وی  ابراز امیدواری کرد تا با همکاری خیرین بزرگوار به فضل الهی تمامی زندانیان جرایم غیرعمد استان انشاالله تاپایان سال آزاد گردند

وی با بیان اینکه کمیته آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد متشکل از اداره کل زندان ها، دادگستری کل استان خراسان جنوبی، ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان به دبیری سازمان بسیج حقوقدانان استان خراسان جنوبی تشکیل شده و در حال فعالیت می باشد.

 در ادامه وی از تمامی خیرین درخواست نمود تا با کمک‌های مومنانه خود زمینه ی آزادی و باز اجتماعی نمودن زندانیان را فراهم نمایند.

این جلسه در ساعت 11:30 به پایان رسید

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.