شناسه : 27782
نویسنده : استان خراسان جنوبی
عکس
برگزار گردید.

دومین یادواره شهدای حقوقدان استان خراسان جنوبی

دومین یادواره شهدای حقوقدان استان به همت سازمان بسیج حقوقدانان استان خراسان جنوبی در تاریخ 11 آذرماه 1400 ساعت 18 در حسینیه بزرگ جماران برگزار گردید.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان خراسان جنوبی دومین یادواره شهدای حقوقدان استان به همت این سازمان  در تاریخ 11 آذرماه 1400 ساعت 18 در حسینیه بزرگ جماران،  انتهای خیابان پاسداران بیرجند برگزار گردید.

 

یادواره

 

این جلسه با حضور مسئولین کشوری و استانی از جمله حجت الاسلام حمیدی "ریاست دادگستری کل استان"، سردار قاسمی " ریاست سپاه انصار الرضا(ع) استان، سرهنگ سموئی "مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان"، جناب آقای روشان "سرپرست اداره کل زندان های استان"، جناب آقای دکتر قناعت "استاندار محترم استان"، خانواده های محترم شهدای حقوقدان و آحاد مختلف مردم همراه بود.

 

یادواره

 

این مراسم با تلاوت قرآن کریم، پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز گردید.

 

یادواره

 

یادواره

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حمیدی "ریاست دادگستری کل استان خراسان جنوبی" ضمن خیرمقدم به حضار، به روح پرفتوح شهدای انقلاب و امام راحل درود فرستاد و برای مقام معظم رهبری آرزوی سلامتی کرد 

 

یادواره

 

ایشان گزارشی از برگزاری دومین یادواره شهدای حقوقدان استان ارائه داد و گفت: در این مدت سازمان بسیج حقوقدانان استان برای برپایی این مراسم کارگروه های مختلفی را تشکیل داده است که از دست اندرکاران این مجموعه تشکر و قدردانی می کنم.

وی خطاب به خانواده های معظم شهدای حقوقدان استان، گفت: حضور شما عزیزان باعث خیر و برکت، ثبات، آرامش و موجب پخش شمیم عطر وجود شهدای عزیز در استان شده است.

 

یادواره

 

 جلسه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قدرتی "معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه" ادامه یافت، ایشان ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان یادواره، برگزاری یادواره شهداء را موجب ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت دانستند.

 

یادواره

 

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در دومین یادواره شهدای حقوقدان استان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین مراسم ارزشمندی که با نام مقدس شهداء زینت شده است، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم ما، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداء و ایثارگران است و اینگونه مراسم می تواند در زنده نگهداشتن یاد و خاطره آن بزرگواران موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش خود را برای ترویج فرهنگ شهداء به کار ببریم اظهار داشت: کسانی می توانند موانع را از سر راه بردارند که "فرهنگ شهداء و بسیجیان" را باور داشته باشند و پیرو مکتب این شهدای والامقام باشند.

 

یادواره

 

این مقام مسئول در ادامه از نهادهای مربوطه خواست چهره شهداء را برای جوانان روشن و الگوها را به نسل جوان معرفی کنند؛ چرا که این شهداء به عنوان نمادهایی برای جوانان امروزی الگو بشوند و از بین آنها برای خودشان الگو انتخاب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در پایان با اشاره به آیه "إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّبِرِينَ" تاکید کرد: هدف دشمن القای یاس و ناامیدی است و قصد بی نتیجه ساختن راه امت اسلامی را دارد که بایستی از صبر و استقامت شهداء درس بگیریم چرا که خداوند همواره با صابران خواهد بود.

 

یادواره

 

این مراسم با پخش کلیپ هایی از شهداء حقوقی استان، شعرخوانی فرزند شهید محمدحسین زنجانی، اجرای سرود گروه مصباح، روایتگری حاج ابراهیم شهریاری "همرزم سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی" و همچنین مداحی حاج محمدرضا نظری "مداح اهل بیت عصمت و طهارت" همراه بود.

 

یادواره

 

یادواره

 

یادواره

 

یادواره

 

در پایان این مراسم با حضور مسئولین کشوری و استانی از خانواده های ۶ شهید حقوقدان استان تجلیل و قدردانی شد.

 

یادواره

 

یادواره

 

یادواره

 

 دومین یادواره شهدای حقوقی استان خراسان جنوبی در ساعت 21 به پایان رسید.

 

یادواره

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.