شناسه : 10308
نویسنده : استان خراسان جنوبی
عکس
شهدای حقوق و قضا استان خراسان جنوبی

شهید مفقودالاثر عیدمحمد هاشم زهی

زندگینامه شهید مفقودالاثر عیدمحمد هاشم زهی

شهید مفقودالاثر عیدمحمد هاشم زهی

شهید عید محمد هاشم زهی فرزند محمد برات در سال ۱۳۴۶ در نهبندان و در خانواده ای مستضعف و مذهبی دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در نهبندان گذراند و برای ادامه تحصیل به کرمان سفر کرد. پس از گذراندن دوران راهنمایی وارد دبیرستان سپاه کرمان شد و از آنجا برای ادامه تحصیل به دبیرستان سپاه تهران پیوست. پس از اتمام تحصیلات دبیرستان از طریق کنکور سراسری در رشته الهیات دانشکده علوم قضایی قم پذیرفته شد.او به تحصیل همپای دفاع از میهن اسلامی ارزش خاصی قائل می شد در حین تحصیل هروقت لزوم شرکت در جبهه را احساس میکرد سریعا تمام امور را رها می کرد و به کمک رزمندگان اسلام می شتافت تا بالاخره در خرداد ۶۷ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

طبق گفته یکی از همرزمان شهید، ایشان در آخرین عملیات خود خدمه تیربار بودند وبه همین دلیل در عملیات گرد و خاک زیادی از آن محیط اطراف ایشان برخواسته بود و امکان رویت ایشان در عملیات فراهم نبود،پس از پایان عملیات نیز اثری از شهید در آن مکان پیدا نشد.

شهید مفقودالاثر هاشم زهی نسبت به مسائل دینی ومذهبی خیلی مقید بودند و به گفته نزدیکان شهید، ایشان همیشه به نماز شب و استغاثه از خداوند در شب پایبند بود.

 از نظر اخلاقی نیز فردی متواضع با چهره ای خندان و نورانی و پرنشاط بود.آرام و نرم سخن می گفت و به افراد بزرگ و کوچک خانواده احترام میگذاشت.ایشان همیشه نماز خود را در اول وقت می خواندند و اهل شرکت در دعا و نیایش بودند.

شهید گرانقدر حضور فعالی در تظاهرات،مجالس مذهبی،نماز جمعه،انجمن های اسلامی و حوزه های علمیه داشتند.

شهید هاشم زهی زمانی که می خواستند به جبهه اعزام شوند با ممانعت مادر خود مواجه شدند ولی به مادر خود گفتند: من باید به جبهه بروم و راه امام و شهیدان را ادامه بدهم. سپس خودشان را روی پاهای مادرشان انداختند و ۵ بار بوسیدند و گفتند: مرا حلال کنید چون برایم زحمت زیادی کشیده اید.

شهید عیدمحمد هاشم زهی همیشه گوش به فرمان امام(ره) بود و همیشه اطاعت از ولایت فقیه را به همه توصیه می کرد.او کلام امام را کلام امام زمان(عج) می دانست و دین اسلام در نظر او دین نجات و رستگاری بود و جنگ در نظر او مقابله دو جبهه حق و باطل بود.

 

وصیت شهید

ای دنیا پرستان! اگر هدایت نمیشوید و می ترسید که جان و مال خود را در راه خدا فدا کنید ،لااقل در صف شیطان و نق زننده ها قرار نگیرید و نگویید انقلاب برای ما چه کرده بلکه از خود بپرسید که برای انقلاب چه کرده اید.هیچ وقت با افرادی که دچار معضلات اخلاقی واجتماعی هستند رفت وآمد نداشته باشید وسرسفره آنها ننشینید که شما راشفاعت نخواهم کرد.

از همه مسئولان که در ارگان ها و سازمان ها انجام وظیفه می کنند می خواهم در عین حال که به فکر تزکیه نفس خویش مشغول می باشند مردم را نیز هدایت و راهنمایی کنند و مطیع امر مولا و رهبر باشند تا لیاقت سربازی امام زمان(عج) را پیدا کنند و مواظب باشند تا می توانند مسائل و مشکلات مردم مستضعف و پابرهنه را حل کنند.

مردم را سفارش میکنم به انجام واجبات و ترک و دوری از محرمات برای رسیدن به سعادت نهایی که رضایت و تقرب به پروردگار است.

خدایا بگردان مرا از یاوران حضرت مهدی(عج) و سرسختانه دفاع کنندگان از او و از شتابندگان بسوی او در بر آوردن حوائجش و از اطاعت کنندگان به دستوراتش و از حامیان از او و از سبقت گیرندگان بسوی خواسته هایش.

روحش شاد و راهش جاودان باد

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.